„Pochwała błędów,
czyli w poszukiwaniu utraconej aury fotografii”. Prowadzenie: Zbigniew
Tomaszczuk - 21 października, godz. 19:00
Spotkanie dotyczyć będzie sprzeciwu wobec instrukcji obsługi aparatu i użytej technologii, doskonałości, precyzji i przyjętych reguł poprawności technicznej. Prowadzący zachęci do uwolnienia się od konwencji, zaakceptowania błędu i jego inspirującej roli w tworzeniu wartości artystycznej. Porozmawiamy o przypadku w fotografii i umiejętności jego wykorzystywania, a także o swoistym geście plastycznym czynionym na fotograficznej materii. A wszystko to jako protest przeciwko seryjności, powtarzalności fotograficznego medium w powrocie do "benjaminowskiej" aury fotografii.
Zbigniew Tomaszczuk
Zajmuje się historią, teorią i estetyką fotografii oraz twórczością związaną ze sztukami wizualnymi. Profesor na Wydziale Sztuki Mediów i Scenografii ASP w Warszawie oraz wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w Warszawskiej Szkole Filmowej i Warszawskiej Szkole Reklamy. W latach 2000-2003 był współzałożycielem i redaktorem naczelnym "Kwartalnika Fotografia” oraz współzałożycielem i od 2005 roku redaktorem naczelnym naukowo-artystycznego pisma o fotografii „camer@obscura”. Autor książek: “Łowcy obrazów. Szkice z historii fotografii”, “Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii”, “Odwzajemnione spojrzenie. O fotografii otworkowej”, “Déjà vu. Kolekcja wrzesińska” oraz wielu tekstów o fotografii, publikowanych w pismach branżowych i artystycznych, wydawnictwach zbiorowych i katalogach wystaw. W dorobku artystycznym ma wiele wystaw zarówno zbiorowych, jak i indywidualnych.
fot. Michael Ackerman, Z cyklu "End Time City", 1999
Spotkanie dotyczyć będzie sprzeciwu wobec instrukcji obsługi aparatu i użytej technologii, doskonałości, precyzji i przyjętych reguł poprawności technicznej. Prowadzący zachęci do uwolnienia się od konwencji, zaakceptowania błędu i jego inspirującej roli w tworzeniu wartości artystycznej. Porozmawiamy o przypadku w fotografii i umiejętności jego wykorzystywania, a także o swoistym geście plastycznym czynionym na fotograficznej materii. A wszystko to jako protest przeciwko seryjności, powtarzalności fotograficznego medium w powrocie do "benjaminowskiej" aury fotografii.
Zbigniew Tomaszczuk
Zajmuje się historią, teorią i estetyką fotografii oraz twórczością związaną ze sztukami wizualnymi. Profesor na Wydziale Sztuki Mediów i Scenografii ASP w Warszawie oraz wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w Warszawskiej Szkole Filmowej i Warszawskiej Szkole Reklamy. W latach 2000-2003 był współzałożycielem i redaktorem naczelnym "Kwartalnika Fotografia” oraz współzałożycielem i od 2005 roku redaktorem naczelnym naukowo-artystycznego pisma o fotografii „camer@obscura”. Autor książek: “Łowcy obrazów. Szkice z historii fotografii”, “Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii”, “Odwzajemnione spojrzenie. O fotografii otworkowej”, “Déjà vu. Kolekcja wrzesińska” oraz wielu tekstów o fotografii, publikowanych w pismach branżowych i artystycznych, wydawnictwach zbiorowych i katalogach wystaw. W dorobku artystycznym ma wiele wystaw zarówno zbiorowych, jak i indywidualnych.
fot. Michael Ackerman, Z cyklu "End Time City", 1999
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz